آموزش مدیریت سرور

در این وبلاگ آموزشهای تخصصی مدیریت و کانفیگ سرور قرار خواهد گرفت

آموزش مدیریت سرور

در این وبلاگ آموزشهای تخصصی مدیریت و کانفیگ سرور قرار خواهد گرفت

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

آیا به دنبال جوابی برای سؤال هستید که چگونه متخصص سئو شویم ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ شما دقیقاً جای درستی قرار دارید چون به شما نشان خواهیم داد از ۰ تا تبدیل‌شدن به یک سئوکار حرفه‌ای باید چه مراحلی را طی کنید.

در این مقاله از سلسله جلسات آموزش سئو به شما راه تبدیل‌شدن به یک متخصص حرفه‌ای در سئو وب‌سایت را با ۸ قدم ساده را آموزش خواهیم داد پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

منظور ما دقیقاً از متخصص سئو چی کسی است؟

سئو کار یا Seo Expert فردی است که به‌صورت متناوب در افزایش دانش و تحقیقات سئو و بهینه‌سازی سایت در حال تلاش و یادگیری است و البته دانش کسب کرده خود را با پیاده‌سازی و کسب تجربه همراه کرده و در نهایت از آن به عنوان یک فرد آگاه در سئو و یا متخصص نام برده می‌شود.

متخصص سئو به‌اصطلاح نسبی است. شاید شما خود را یک سئو کار حرفه‌ای و کار کشته بدانید ولی قطعاً همیشه دست بالای دست بسیار است و احتمالاً آقای Rand Fishkin بنیان‌گذار سایت moz دانشش از شما بیشتر است. (البته این صرفاً یک مثال بود)

پس هدف اصلی شما نباید تبدیل‌شدن به یک متخصص سئو باشد شما باید همواره دانش و اطلاعات خود را سئو آن‌قدر بالا ببرید که بتوانید از آن بهره‌برداری مثبتی داشته باشید و سایت شما با بهبود رتبه و رنک همراه باشد.

 

منبع

  • p3ym4n محمدپور

برای افزایش ترافیک سایت روش‌های مختلفی وجود دارد که بعضی از آن‌ها کاملاً رایگان و بعضی دیگر به‌واسطه پرداخت هزینه قابل انجام هستند.

ساخت پیج و تبلیغ در اینستاگرام، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ در گوگل به ازای هر کلیک، سئو سایت، تبلیغات بنری و یا حتی تبلیغات native می‌توانند روش‌های متنوعی برای افزایش مخاطب و فروش برایتان باشند ولی قرار است امروز یکی از بهترین کانال‌های فروش و ترافیک را به شما معرفی کنیم.

شما همین امروز می‌توانید با صرف یک بودجه قابل‌قبول توی صفحه اول گوگل و حتی رتبه 1 حاضر شوید حتی بدون کوچک‌ترین تلاشی برای بازاریابی و تبلیغات، ولی سؤال اصلی این است که واقعاً این روش‌ها ارزش زمان و صرف هزینه را دارند؟!

پاسخ به این سؤال کاملاً وابسته به هدف و استراتژی شما دارد. اگر هدف شما این است که برای یک مدت کوتاه و فقط با صرف هزینه از رقبایتان جلو بیفتید و فروش قابل‌توجهی داشته باشید شاید تبلیغات در گوگل و تبلیغ در وب‌سایت‌های بزرگ برای شما قابل توجیه و حتی بسیار درآمدزا باشد.

اما یک مورد را هرگز نباید فراموش کنید آن هم اینکه تا زمانی که شما پول به گوگل بدهید با شما یک دوست صمیمی و تمام‌قد خواهد بود ولی به محض اتمام بودجه، دیگر اثری از شما در گوگل وجود نخواهد داشت انگارنه‌انگار که روزی در گوگل برای خود پادشاهی می‌کردید.

با افزایش نرخ ارز هم شاید دیگر تبلیغات در گوگل برای بسیاری از کسب‌وکارها توجیه نداشته باشید و یا برای گرفتن یک بازخورد قابل‌قبول مجبور شوید بابت هر کلیکی که از گوگل دریافت می‌کنید هزینه‌های خیلی زیادی بپردازید شاید حتی 1 دلار به ازای هر کلیک که قطعاً برای خیلی‌ها اصلاً قابل‌درک نخواهد بود.

خوب حتماً سؤالی که ذهن شما را مشغول کرده این است که بدون تبلیغات چطوری در گوگل دیده شوم و بتوانم فروش قابل قبولی داشته باشم؟

پاسخ به این سؤال نیاز به کمی موشکافی دارد که توصیه می‌کنم حتماً این مقاله رو با من همراه شوید.

برای اینکه در گوگل دیده شوید و بتوانید ترافیک هدفمندی را وارد وب سایتتان کنید شما فقط دو روش پیش رو دارد روش اول تبلیغات در گوگل و روش دوم بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است.

روش اول که با دلایل محکم قبل‌تر راجب آن صحبت کردیم و از آزمون ما رد شد. یا حداقل برای وب‌سایت‌های کوچک و متوسط با بودجه کم، روش دوم که بهترین راه‌حل افزایش ترافیک است آن‌هم ترافیک کاملاً رایگان و صدالبته پایدار سئو می‌باشد، در روش دوم ما با سئو کردن سایت بر اساس الگوهای قابل‌قبول برای گوگل می‌توانیم جایگاه خوبی برای خود در صفحه اول دست و پا کنیم.

اگر نمی‌دانید سئو چیست و چطور سایت خودتان را برای گوگل باید آماده کنید نگران نباشید در ادامه به شما راهنمایی‌های خیلی خوبی خواهیم داد.

سئو یا SEO مخفف شده کلمات Search Engine Optimization می‌باشد. ما در 3 بخش تکنیکال سئو، سئو داخلی و سئو خارجی سعی می‌کنیم تا یک سایت کاملاً استاندارد بر اساس الگوریتم‌های گوگل طراحی و آماده کنیم.

 

بگذارید با یک مثال، قدرت سئو برای افزایش ترافیک سایت و افزایش فروش را به شما نشان دهم، وب‌سایت بزرگی چون دیجی کالا که امروزه پرفروش‌ترین سایت فروشگاهی ایران هم است مهم‌ترین کانال ورودی و فروش آن سئو است شما این مورد را می‌توانید با جستجوی محصولات موردنظرتان در گوگل بررسی کنید. البته شاید نیازی هم به بررسی نداشته و حتماً قبلاً شما هم مثل ما با جستجوهای مختلف همیشه دیجی کالا را در رتبه 1 گوگل دیده‌اید به نظرتان این مورد اتفاقی است؟!

دیجی کالا و یا هر سایت بزرگی که امروز برای خودش برند معتبری است روزی برای سئو خود، برنامه و هدفی دقیق را تدوین کرده است و با تولید محتوای مستمر و با ساخت بک لینک به‌مرورزمان باعث افزایش اعتبار سایت و درنتیجه باعث محبوب شدن نزد گوگل شده است.

امیدوارم شما هم با درک قدرت سئو از امروز با یک برنامه دقیق البته با سپری کردن یک زمان منطقی و معقول رقبایتان را با فاصله زیاد پشت سر بگذارید.

شما ابتدا باید مشکلات فنی سایت خودتان از جمله سرعت سایت، رفع ارورهای رایج همچون Duplicate Content و ... را حل کرده و با گذر از بخش تکنیکال سئو، با تولید محتوای ارزشمند و بر اساس یک کلمه کلیدی پر جستجو همانند آموزش سئو محتوای خودتان را برای این کلمه بهینه‌سازی کنید.

در مرحله آخر نیز شما باید با ساخت بک لینک و یا حتی خرید بک لینک سعی کنید اعتبار سایت و آن صفحه از سایتتان را بالا ببرید تا گوگل هم به شما ارزش بیشتری داده و شما را نسبت به رقبایتان در جایگاه بهتری قرار دهد. این مورد مهم‌ترین بخش از 3 گانه سئو محسوب می‌شود و شاید با داشتن یک استراتژی خیلی قوی و منظم در سئو خارجی بتوانید سخت‌ترین کلمات کلیدی را در مدت خیلی کوتاهی به صفحه اول گوگل برسانید.

البته سئو کردن سایت هم نیاز به تجربه و آزمون‌وخطاهای زیادی دارد شما یا باید با صرف مطالعات بسیار زیاد و کسب تجربه و اجرا روی سایت خودتان بتوانید الگوی رفتاری گوگل را تا حدی متوجه شده و از آن به صورت مداوم تبعیت کنید و یا می‌توانید یک راه میانبر و بسیار کوتاهی را طی کنید که چند سال شما را نسبت به رقبایتان جلو برده و می‌تواند شما را به یک متخصص سئو تبدیل کند.

شما می‌توانید با شرکت در دوره جامع سئو به سطح استادی در سئو برسید و خودتان امور سئو سایتتان را انجام دهید و مجبور نباشید بابت سئو کردن هر کلمه کلیدیتان هزینه‌های هنگفتی به شرکت‌های سئو بپردازید.

 

منبع

  • p3ym4n محمدپور