آموزش مدیریت سرور

در این وبلاگ آموزشهای تخصصی مدیریت و کانفیگ سرور قرار خواهد گرفت

آموزش مدیریت سرور

در این وبلاگ آموزشهای تخصصی مدیریت و کانفیگ سرور قرار خواهد گرفت

هاست چیست و انواع کدام است؟

يكشنبه, ۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵ ب.ظ

هاست چیست؟

هاست (host) به معنی میزبان سایت در بستر اینترنت می‌باشد. زمانی که قصد دارید یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید و کسب و کار اینترنتی خود را در معرض دید کاربرانتان قرار دهید باید بر روی سرورهایی که همیشه آنلاین و در دسترس هستند یک فضای اختصاصی برای سایت خود داشته باشید.در فضای هاست شما می‌توانید اطلاعات موردنظرتان را آپلود کرده و زمانی که کاربران وارد سایت شما می‌شوند بتوانند به این اطلاعات به صورت آنلاین و شبانه‌روزی دسترسی داشته باشند. این فضای میزبانی بر روی سرورهای قدرتمند با پایداری بالا و اینترنت پر سرعت ساخته می‌شوند. پس خرید هاست یکی از الزامات حیاتی برای راه‌اندازی وب‌سایت محسوب می‌گردد که بدون آن به هیچ عنوان نمی‌توان یک کسب و کار آنلاین در اینترنت ایجاد کرد.

 

میزبانی اشتراکی چیست؟

میزبان اشتراکی در واقع همان فضای هاست با منابع مشترک است. یک آپارتمان را در نظر بگیرید که در آن فضای داخلی خانه‌ها به صورت کاملاً اختصاصی در اختیار ساکنین است ولی بخشی از فضاهای عمومی‌تر همچون پارکینگ‌ها، حیات، سالن ورزشی، پشت‌بام جز مشاعات محسوب می‌گردد که عموم ساکنین اجازه استفاده از آن را خواهند داشت.دقیقاً میزبان اشتراکی نیز مانند یک آپارتمان است. شما دارای امکانات اختصاصی نظیر هارد و پنل مدیریتی هستید ولی منابع دیگری چون پهنای باند، رم و سی پیو و… به صورت اشتراکی بین دیگر استفاده‌کنندگان تقسیم می‌شود تا هزینه‌ها برای مدیران سایت کاهش یابد.


هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس همان هاست اشتراکی با سیستم‌عامل لینوکس است. به دلیل محبوبیت زبان برنامه‌نویسی php و html می‌توان گفت اغلب وب‌سایت‌ها توسط این زبان‌ها ساخته می‌شوند حتی سیستم محبوب مدیریت محتوای وردپرس نیز با زبان php کدنویسی شده است پس کاملاً مشخص است که تعداد خریداران هاست اشتراکی از نوع لینوکسی بسیار بیشتر از نوع ویندوزی باشند. اگر وب‌سایت شما با یکی از این دو زبان برنامه‌نویسی ایجاد شده است باید هاست موردنظر شما حتماً لینوکسی باشد. البته سرورهای لینوکسی بسیار منعطف‌تر و امن‌تر از نوع ویندوزی بوده و برای خریداران تجربه بسیار بهتری را رقم می‌زنند.

 

کدام هاست برای وب‌سایت شما بهترین انتخاب است؟

اگر در روند خرید هاست دچار سردرگمی شده و این سؤال برای شما پیش آمد که کدام هاست برای سایت من مناسب‌تر است باید چند نکته مهم را حتماً در نظر داشته باشد. اول اینکه سیستم مدیریت محتوای سایت شما چیست آیا از وردپرس استفاده می‌کنید و یا از سیستم‌های دیگر بهره می‌گیرید. وردپرس به دلیل استفاده از افزونه‌های زیاد برای راه‌اندازی منابع بیشتری برای عملکرد مناسب نیاز خواهد داشت پس مشخصاً باید از هاست مناسب آن یعنی هاست وردپرس استفاده نمایید.

اگر سایت شما یک سایت پربازدید است به‌طور مثال روزانه بیش از چند هزار بازدیدکننده دارید باید از سرویس‌های ویژه استفاده کنید تا پاسخگوی میزان درخواست شما و ترافیک ایجاد شده بر روی سرور باشد. به‌طور کلی میزان ترافیک مهم‌ترین عامل برای خرید هاست محسوب می‌شود. هر چه ترافیک سایت شما بیشتر باشد باید از پلن هاست قدرتمندتری استفاده کنید.

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۰/۱۲/۰۸
  • ۱۷۹ نمایش
  • p3ym4n محمدپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی