افزایش ترافیک سایت
افزایش بازدید سایت یکی از مهمترین خواسته های هر وب مستری است که به دنبال کسب درامد بالاتر و یا موفقیت سریعتر است.
- ۹۷/۱۰/۱۷
- ۵۲۹ نمایش
افزایش بازدید سایت یکی از مهمترین خواسته های هر وب مستری است که به دنبال کسب درامد بالاتر و یا موفقیت سریعتر است.
افزایش بازدید سایت یکی از اصلیترین و مهمترین کارهایی است که مدیران سایت باید آن را جدی گرفته و برای آن حتماً برنامه داشته باشند.
فرقی ندارد که در چه حوزهای فعالیت میکنید اگر وبسایت دارید ناگزیر هستید برای بالا بردن بازدید سایت خودتان یکسری از روشهای آزموده شده را پیادهسازی کنید تا شما هم مانند سایتهای بزرگ ترافیک مناسبی داشته باشید و به طبع آن محصولات و خدماتتان بهتر و بیشتر دیده شوند.
نکته:از دلایل اصلی شکست بسیاری از سایتها در همان سالهای ابتدای فعالیت میتوان به مشکل نداشتن بازدیدکننده کافی در سایت اشاره کرد.
در ادامه به ۱۰ روش مهم و اصلی برای افزایش بازدیدکنندگان سایت خواهیم پرداخت که عمده آنها سبب افزایش ترافیک وبسایت به صورت رایگان خواهند شد.
توجه: تمامی روش های آموزش داده شده در ادامه اجزای مهم و جدایی ناپذیر سئو هستند. اگر هنوز نمیدانید سئو چیست از آموزشی که به منظور آن در سایت منتشر کردیم استفاده کنید.
همین حالا فایل PDF این آموزش را بر روی سیستم خود دانلود کنید
۱۷ تکنیک افزایش بازدید سایت۱-نوشتن مقالات پربازدید
یکی از روشهای رایگان و مهم در ساخت ترافیک و افزایش بازدید سایت تولید محتوای پربازدید و ارزشمند برای کاربران سایت است.
قبل از نوشتن محتوا ابتدا باید یک تحقیق دقیقی بر روی کلمات کلیدی انجام دهید تا بتوانید پر جستجوترین موضوعات را در حوزه کسبوکار خود پیدا کنید.
استفاده از ابزارهایی همچون Google Keyword planner و Google Trends و یا Kwfinder میتواند بهترین کمک برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب باشد.
سعی کنید محتوای تولیدی شما کامل و تمامی سؤالات در ذهن کاربران را پوشش دهد. جامع بودن مطالب باعث میشود تا کاربران زمان بیشتری را درون سایت شما گذرانده و گوگل شما را در نتایج بالاتر قرار دهد.
۲- استفاده از ویدیو
چند سالی است استفاده از ویدیوها تقریباً جای محتواهای متنی را گرفتهاند و کاربران تمایل بیشتری پیداکردهاند تا از این نوع محتواهای آموزشی استفاده کنند.
اگر میخواهید نسبت به رقبای خود پیشی بگیرید و افزایش بازدید سایت را به طور واقعی تجربه کنید سعی کنید ویدیوهایی آموزشی و آموزنده تولید کرده و درون سایت خود و شبکههای اجتماعی و وب سایتهای انتشار دهنده ویدیو قرار دهید.
۳-برگزاری وبینار و رویداد
یکی از جدیدترین روشهای تولید ترافیک برای سایت و جذب و درگیری مخاطب با شما و سایتتان استفاده از رویدادهای آنلاین همچون وبینار و یا لایو در شبکههای اجتماعی است.
کاربران اینترنتی با پیشرفته شدن جوامع تمایل بیشتری به شرکت در دورههای آنلاین پیداکردهاند و سعی میکنند حدالمقدور از شرکت در جلسات و کلاسهای حضوری فاصله بگیرند. همین امر سبب شده تا دسته زیادی از وبسایتها از این شکاف به نفع خود استفاده کنند.
سیستمهای آنلاینی وجود دارند که به شما خدمات برگزاری وبینار یا کلاس آنلاین را میدهند و به ازای مبالغ بسیار کمی به نسبت کلاسهای حضوری دریافت میکنند.
اگر میتوانید در ماه وبینارهای آموزشی رایگان و یا با قیمت پایین برگزار کنید و سایت خودتان را در آن به کاربران معرفی کرده و آنها را طرفدار خود کنید.
۴-استفاده از فایلهای صوتی و یا پادکستها
فایلهای صوتی با حجم کمتر نسبت به ویدیوها و همچنین راحتی در پخش بخش زیادی از کاربران را علاقهمند به استفاده کردهاند.
سعی کنید شما نیز از این تکنیک برای افزایش بازدید سایت خود استفاده کرده با کاربران سایت خود تعامل داشته باشید.
خوبی استفاده از این روش عدم نیاز به تجهیزات خاص در مقایسه با ویدیوهاست شما با موبایل خودتان هم میتوانید یک فایل صوتی باکیفیت تولید کرده و در سایت خودتان منتشر کنید.
۵-گرفتن بک لینک
یکی از روشهای قدیمی بالا بردن محبوبیت سایت نزد گوگل استفاده از بک لینک میباشد، این روش به صورت مستقیم در افزایش بازدید سایت تأثیر ندارد ولی میتواند محتواهای منتشر شده درون سایت شما را نزد گوگل محبوب کرده و کلمات کلیدی صفحات داخلی سایت را در صفحه اول گوگل قرار دهد.
با این روش محتوای شما شانس بسیار بالایی دارند تا توسط مخاطبین سایتتان دیده شوند و بدین شکل بک لینک میتواند برای شما غیرمستقیم بازدیدکننده بیشتری جذب کند.
۶-فعالیت در شبکههای اجتماعی
بر کسی پنهان نیست فعالیت در شبکههای اجتماعی جز بهترین روشها برای افزایش بازدید سایت است. افراد بیشتری در جوامع امروزه به تکنولوژی و موبایل دسترسی دارند. توسط یک تلفن همراه و اینترنت به راحتی میتوان در شبکههای اجتماعی حضور داشت و فعالیت کرد.
شما به عنوان صاحب یک کسبوکار و یا مدیر سایت میتوانید با داشتن استراتژی در شبکههای اجتماعی فعالیت کنید و با مخاطبین خود در تعامل باشید.
در تمامی شبکههای اجتماعی عضو شوید و یک صفحه برای سایت خود بسازید و درون آن به طور مرتب محتواهایی را قرار دهید و برای خودتان فالوور جذب کنید.
۷-آهنربای جذب مخاطب بسازید
یکی از مهمترین روشهایی که هنوز هم بیش از ۷۰ درصد وبسایتها از آن چیزی نمیدانند آهنربای جذب مخاطب برای سایت است. با این تکنیک میتوانید اطلاعات کاربران خودتان را به ازای هدایا دریافت کرده و بعداً با هدفهای خاص بر روی آنها بازاریابی کنید.
ابتدا یک دوره و یا یک آموزش ارزشمند بسازید، سپس آن را درون سایت خود قرار دهید و توسط پلاگین ها و یا کدنویسی کاری کنید که اگر کاربری قصد دانلود آن را داشت مجبور شود ایمیل و یا شماره تلفن خود را در اختیار شما قرار دهد و سپس هدیه برای آن ایمیل شود.
با این تکنیک شما به صورت مستقیم اطلاعات ارزشمند کاربرانی را جمعآوری کردهاید که به شما و کسبوکار شما علاقهمند هستند حالا میتوانید با ایمیل مارکتینگ آنها را مجدد به سایت خود آورده و یا محصولاتتان را به آنها معرفی کنید و شانس فروش خود را بالا ببرید.
۸-بهبود مقالات قبلی سایت
شاید بتوان به جرات گفت بالای ۹۰ درصد مدیران سایتها از این روش استفاده نمیکنند و یا کلاً از آن بیخبر هستند. مقالات منتشرشده شما پتانسیل بالایی دارند تا در رتبههای بهتری در گوگل قرار گیرند و مخاطبان بیشتری را وارد سایت شما کنند و در نتیجه باعث شوند افزایش بازدید سایت شما جندین برابر شود.
برای استفاده از این روش کافیست با رجوع به ابزار Google Webmaster کلمات کلیدی خود که دارای impression بالای هستند را پیدا کنید سپس آنهایی که دارای position بیشتر از ۵ هستند را انتخاب کنید و روی آنها کار کنید درون آنها محتواهای بیشتری قرار دهید و یا در آنها ویدیو جایگذاری کنید.
با همین تکنیکهای ساده میتوانید گوگل را مجبور به تجدیدنظر کنید تا شما را نسبت به رقبا در مکان بهتری قرار دهید. پس این مورد رو جدی بگیرید. اگر به دنبال این هستید که جدیتری و حرفهای تر روی این موارد کار کنید حتماً مقاله الگوریتم rankbrain را مطالعه کنید در آن به تفصیل توضیح دادیم که در سال ۲۰۱۹ چطور گوگل مطالب را رتبه دهی میکند.
۹-تبلیغات اینترنتی
تا اینجا تمامی روشهایی که برای افزایش بازدید سایت به شما معرفی کردیم از طریق منایع رایگان بودند و البته زمانبر. در مواقعی شما نیاز دارید سریعاً عدهی زیادی را وارد سایت خود کنید و یا یک محصول خاص را معرفی کنید برای این کار شما میتوانید از تبلیغات گوگل به نام Adwords استفاده نمایید.
با صرف بودجه شما میتوانید به ازای هر کلمه کلیدی در صفحه اول و حتی لینک اول باشید ولی این مورد منوط به صرف هزینه است و زمانی که بودجه شما به اتمام برسد دیگر در نتایج وجود نخواهید داشت.
سعی کنید از این روش برای تست هم که شده استفاده کنید چون ترافیکی که در این روش برای شما ایجاد میگردد کاملاً هدفمند و بسیار قابلاطمینان است که تأثیر عالی در فروش شما میتواند داشته باشد.
۱۰- فعالیت در انجمنها و فروم ها
مورد مهم بعدی که به نظرم زیاد به آن توجه نمیشود فعالیت در فروم هایی است که دقیقاً به حوزه کاری شما مرتبط هستند. سعی کنید برای خودتان یک وجه تمایز ایجاد کنید.
با فعالیت درون این سایتها میتوانید به سؤالات کاربران پاسخ دهید و برای خودتان اعتبار ایجاد کنید. مطمئن باشید با این روش افراد به شما و کسبوکار شما علاقهمند شده و با شما تعاملات بیشتری خواهند داشت و با رجوع مداوم با سایت شما باعث افزایش بازدید سایت خواهند شد.
۱۱- استفاده از توضیحات متا (meta description):
زمانی که کاربر به جستجوی مطلبی میپردازد، در صفحه نتایج جستجو، لینک صفحات و سایتهای مرتبط با عبارت جستجو شده نشان داده میشود.
در این صفحه، پایین هر URL یک نوشته ی مختصر و خلاصه از مطالب موجود در آن صفحه نمایش داده میشود که کاربر با مطالعهی آن ها میتواند صفحات و سایت های مورد نظر خود را پیدا کند.
پس برای افزایش آمار بازدید سایت خود، بالا بردن رتبه گوگل و همچنین کمک به کاربر در پیدا کردن نیازش هرگز از اهمیت توضیحات متا غافل نشوید.
۱۲- استفاده از هشتگ های مناسب:
استفاده از هشتگها برای افزایش آمار بازدید سایت بسیار موثر است و باعث میشود تا در صورت جستجوی آن کلمات، کاربران را به سمت وب سایتتان جذب کنید.
البته استفاده از هشتگ گزاری نیاز به دقت و دانش کافی دارد و باید آن ها را جدی گرفت.
هشتگ از مواردی میباشد که در زمان استفاده از آن، هم باید به استانداردها توجه کرد وهم باید از افراط این کلمات به شدت جلوگیری نمود.
مثلا باید از هشتگهای مرتبط با محصول و یا مقالهی موجود در سایت استفاده کنید و بدانید که در صورت استفاده از کلمات بی ربط وهمچنین افراط، از نظر سئو آسیب بسیار جدی به سایت زدهاید.
۱۳-ایجاد صفحات فرود (landing page):
صفحات هدف در جایگاه های مختلف اهداف مختلفی دارند و به آن صفحات فرود نیز میگویند.
این صفحات هر کدام بر اساس اهداف، به شکلهای متفاوت طراحی میشوند، اما در طراحی آن ها باید حتما کاربرپسند بودنشان توجه کرد. مثال هایی از این صفحات عبارتند از:
• گرفتن اطلاعات کاربر مثل آدرس ایمیل یا شماره تلفن
• افزایش بازدید یک محصول خاص
• کلیک بر روی یک لینک خاص
حال سوال اینجاست که چرا باید این صفحات به این شکل طراحی شوند؟
به سه مثال بالا توجه کنید به ترتیب به بررسی هر کدام میپردازیم تا بتوانیم اهمیت طراحی این نوع صفحات را به خوبی برای شما توضیح دهیم:
۱- در اولین مثال، هنگامی که کاربری را به منظور گرفتن اطلاعاتش به صفحات فرود هدایت میکنیم، سایت و محصولات خود را بیشتر در معرض دید قرار میدهیم. چگونه؟
با استفاده از پیامک یا ایمیل، برای افزایش آمار فروش مناسبتهای گوناگون برای تخفیفات را به کاربران اطلاع رسانی میکنیم.
برای کاربرانی که عضو ثابت سایت هستند، شرایط ویژه قرار میدهیم.
هنگام تولید محتوا و انتشار آن و یا حتی محصول جدید، برای افزایش آمار بازدید به کاربران اطلاع رسانی میکنیم.
۲- در مثال دوم، افزایش بازدید یک محصول قطعا باعث فروش و رونق بیشتر کسب و کار میگردد.
۳- در مثال سوم، با کلیک کردن روی لینکهای مختلف میتوانید کاربران را به سمت سایت هدایت کنید و در نتیجه آمار بازدید را افزایش دهید.
۱۴- نوشتن عنوان های طولانی برای مقالات
برای افزایش آمار بازدید سایت خود، بر روی نحوهی نوشتن عنوان مقالات دقت داشته باشید.
سعی کنید از عنوان های طولانی و بلند استفاده کنید. در این صورت کاربر چه با جستجوی کل عنوان و چه با قسمتی از آن میتواند سایت شما را در نتایج جستجوی خود ببیند.
پس نوشتن عنوانهای طولانی نسبت به عنوانهای کوتاه، در بالا بردن بازدید سایت بیشتر به کار میآیند.
۱۵- راه اندازی ایمیل مارکتینگ
این مورد در افزایش آمار بازدید سایت بسیار مهم میباشد که اجزای آنبدون دانش و شناخت از این نوع بازاریابی ممکن نیست. پس ما به شما توصیه میکنیم برای افزایش دانش خود در این زمینه، نگاهی به قسمت ایمیل مارکتینگ سایت آکادمی وبکیما داشته باشید.
۱۶- تبلیغات آفلاین:
استفاده از تبلیغات بیلبوردی، تبلیغات بنری، تراکتها و همچنین تبلیغات تلویزیون، باعث ایجاد حس کنجکاوی و ترقیب مخاطب میشود تا نگاهی به سایت شما انداخته و به بررسی محصولات و محتواهای تبلیغ شده بپردازد.
۱۷- بازاریابی از طریق محتوا (Content Marketing):
بسیاری از سایتها هستند که در این زمینه فعالیت میکنند و شما میتوانید برای افزایش آمار بازدید سایت خود و همچنین فروش بیشتر محصولاتتان از آن ها کمک بگیرید.
حال سوال اینجاست که بزاریابی از طریق محتوا چیست و چگونه میتوان از این روش استفاده کرد؟
بسیاری از سایتها هستند که به صورت غیر مستقیم به معرفی و تبلیغات چیزی میپردازند.
فرض کنید ما یک سایت بازاریابی محتوا داریم و از این طریق کسب درآمد میکنیم؛ اخیرا پروژه ای در دست داریم که دربارهی یک مشاور سئو میباشد.
در اینجا کاری که ما باید انجام دهیم، این است که یک محتوای قوی دربارهی مشاور سئو تولید کنیم و توجه داشته باشیم که هیچ تبلیغاتی داخل محتوای مقاله وجود نداشته باشد.
در نهایت برای بازاریابی غیرمستقیم، یا کلمه کلیدی مشاور سئو را به سایت مذبور لینک دهیم و یا در پایان مقاله لیستی از سایت هایی که در این زمینه فعالیت میکنند را معرفی نماییم تا کاربر در صورت تمایل به آن ها مراجعه کند.
از آنجایی که اصولا مقاله های تولید شده در بخش بازاریابی محتوا منحصر به فرد هستند، اصولا کاربران به موارد معرفی شده اعتماد میکنند و به سمت آنها جذب میشوند.
در نهایت آمار بازدید این سایتها افزایش مییابد.
منبع:
بسیار عالی بود